Monday 14 September 2009

Anuar Tolak Bangsa Sendiri...bancian VOX malaysia


Dr Novandri Hasan Basri telah memberi komen merujuk kepada laporan The Malaysian Insider mengenai banci yang dibuat oleh Vox Malaysia. Keputusan kajiselidik tersebut menunjukkan berikut:

1. Anwar Ibrahim ditolak oleh majoriti kaum beliau sendiri. Beliau merupakan pemimpin yang korup dan pernah disumbat di dalam penjara kerana salah guna kuasa. Beliau peminat aktiviti luar tabii dan peliwat yang masih lagi tidak mahu mengaku kepada tuhan beliau sendiri!

2.Kebanyakan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat merupakan ahli politik yang amatur dan tidak mempunyai pengalaman di dalam menguruskan sesebuah kerajaan. Mereka itu hanya bertindak seperti 'mulut murai' dan pengkritik yang hanya pandai mengkritik tetapi sebenarnya tidak mampu memberi alternatif lain kepada apa sahaja yang mereka kritikkan itu.

2. Ada pemimpin Pakatan Rakyat yang menjadi 'bidan terjun' dan 'tangkap muat' di dalam kawasan pilihanraya PRU-12 yang lalu. Kewujudan calon-calon hanya sekadar untuk mencukupi kuota calon pilihanraya tanpa sebenarnya mengharapkan mereka akan menang kerana mereka tahu mereka tidak layak diangkat menjadi wakil rakyat di tempat itu.

Mereka tahu mereka hanya pandai merepek dan membuat bising sahaja kerana itulah kerja mereka selama ini iaitu membangkang apa sahaja yang kerajaan mahu lakukan. Mereka hanya pandai mencari kesalahan orang lain tanpa mereka sendiri pandai untuk menjaga diri sendiri.

3. Ada juga pemimpin yang ditolak mentah-mentah oleh penduduk kampung halaman mereka dan berhijrah ke tempat lain dengan harapan penduduk di kawasan baru itu tidak tahu kelemahan dan keburukan beliau seperti yang berlaku di kampung halaman sendiri.

Pulau Pinang mempunyai beberapa calon Pakatan Rakyat seperti itu contohnya Ketua Menteri yang berasal dan tidak diterima oleh penduduk kampung halaman beliau sendiri di Melaka.

Kerana itulah Selangor, Perak dan Pulau Pinang sentiasa bergolak dan tidak nampak profesionalisme di dalam pemerintahan Pakatan Rakyat. Mereka hanya pandai menyalahkan orang lain di atas segala kelemahan yang mereka sendiri lakukan.
Yang menariknya ialah, mereka berterusan berlagak pandai dan sombong seperti mereka tahu semuanya sehinggakan kebanyakan gerak kerja mereka jelas menunjukkan kebodohan dan ketidak cekapan mereka mentadbir negeri itu.

Kadangkala, mereka akan cuba menutup kelemahan mereka dengan mencipta sesuatu isu yang biasanya remeh temeh dan kadangkala menggelikan hati. Contohnya, YB Rodziah dari DUN Batu Tiga membuat laporan polis kerana ada yang mahu merogol beliau

Tambah Dr Novandri dalam entri kemudiannya, Anwar tak akan jadi PM kerana Karpal Singh sendiri pernah berkata, "Over my dead body."

Nik Amar pun baru-baru ini ada berkata, "Tak adalah Perdana Menteri dari UMNO dan pada waktu itu, Perdana Menteri adalah dari kita (PAS)"

Bila sampai masanya, kenalah mereka merealisasikan slogam kepimpinan ulamak. PAS pasti akan letak pejenis Pak Lebai yang tak tau apa-apa jadi PM. Bayangkan orang tak tau apa-apa akan jadi PM? Siapa yang sebenarnya PM masa itu?

sumber : http://theunspinners.blogspot.com

2 comments:

  1. DSAI tenggelam dalam angan-angan untuk menjadi PM. Membelakangkan bangsa sendiri dan kadang-kadang mengambil kesempatan ke atas belakang bangsa sendiri adalah perkara kecil baginya dalam mengejar cita-cita.

    ReplyDelete
  2. betul tu Kay DU Lac..pentingkam diri sendiri dan membelakangkan bangsa demi mengejar cita2 dia sendiri..

    ReplyDelete